- سایت رسمی دبیرخانه نقش جوانان در توسعه پایدارشهری - http://iranysd.ir -

اقتصاد مبنا و هدف محوری در توسعه پایدار است

به گزارش خبرنگار کمیته ارتباطات و امور رسانه ای در شامگاه روز پنجشنبه مورخ ۲۵ آذرماه ۱۴۰۰ و در آئین اختتامیه پنجمین گفتمان ملی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری، نوید ادریس رئیس اتاق بین الملل جوانان ایران عنوان کرد: اقتصاد مبنا و هدف محوری در توسعه پایدار است و البته نظریه های اقتصادی قدیمی، رشد و توسعه هر شهر را مبتنی بر رشد شاخص های سطحی و تک بعدی مانند افزایش سود یا افزایش اشتغال می بیند.

رئیس اتاق بین الملل جوانان ایران ادامه داد: گرچه این شاخص ها مهم اند اما لزوما باعث پایداری نخواهند شد و مهم است تفاوت بین رشد و پیشرفت را با توسعه بدانیم. رشد، ارتقا و پیشرفت جامعه را به هر بهایی میخواهد اما توسعه، پیشرفت یک جامعه را با دید وسیع تر مورد توجه قرار می‌دهد و پیشرفت یک کشور را به هر بهایی تعریف نمیکند بنابراین اگر رشد مبتنی بر دو منطق، حفاظت از محیط زیست و توجه به سرمایه های فرهنگی و اجتماعی باشد آن رشد اقتصادی، به پایداری خواهد رسید.

نوید ادریس اظهار کرد: در همین راستا بسیار خرسندیم که مراسم اختتامیه پنجمین گفتمان ملی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری با همکاری و تعامل جدی jci (اتاق بین الملل جوانان) با شعار همدلی جوانان برای توسعه پایدار در حال برگزاری است و امیدواریم در آینده شاهد اتفاقات مثبتی در این زمینه باشیم.