- سایت رسمی دبیرخانه نقش جوانان در توسعه پایدارشهری - http://iranysd.ir -

جوانان از عوامل اصلی توسعه و پیشرفت کشور هستند

به گزارش خبرنگار کمیته ارتباطات و امور رسانه ای در شامگاه روز پنجشنبه مورخ ۲۵ آذرماه ۱۴۰۰ و در آئین اختتامیه پنجمین گفتمان ملی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری، علی تقیان، دبیر اجرایی گفتمان ملی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری ضمن اشاره به بی توجهی مسئولان در دوره‌های گذشته به توسعه پایدار، اضافه کرد: باید بپذیریم که برای توسعه پایدار بی‌برنامه هستیم؛ اگر در سال‌های گذشته متولیان امر برای توسعه پایدار برنامه‌ای راهبردی تنظیم می‌کردند، اصفهان با پدیده فرونشست، آلودگی و مسائل دیگر مواجه نبود.

وی افزود: جوانان از عوامل اصلی توسعه و پیشرفت کشور هستند و باید با استفاده از نیروی جوانان برای این مسئله راه‌حلی ارائه داد؛ اگر این اتفاق ویژه رخ دهد در چندین سال آینده اتفاق ناگواری مانند خشکی زاینده‌رود به وقوع نمی‌پیوندد.

دبیر اجرایی گفتمان ملی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری تصریح کرد: در کشور بعضاً به موضوع توسعه پایدار توجه نمی‌شود و این در حالی است که در دنیا این موضوع بسیار مهمی بوده و از مسائل اولویت‌دار دولت است.

وی با بیان اینکه شاخص‌های توسعه پایدار در قرآن وجود دارد و باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد، گفت: از این شاخص‌ها می‌توان به جمعیت، موقعیت اقتصادی، تغییر اقلیم، آلودگی هوا، کیفیت آب شرب، امنیت، نوآوری، ابداع و خلاقیت، سرمایه اجتماعی، آموزش و توانمندسازی مردم اشاره کرد.

تقیان ادامه داد: سال ۱۳۹۶ در اصفهان دبیرخانه گفتمان نقش جوانان در توسعه پایدار را به علت نقش مؤثر جوانان در توسعه پایدار و اهمیت بالای این موضوع تشکیل دادیم و هر ساله برای ارائه گزارش عملکرد با برگزاری مراسم اختتامیه به تجلیل از برگزیدگان علمی و اجرایی در این زمینه می‌پردازیم.

وی با بیان اینکه در این مراسم هم از برگزیدگان مقالات علمی و داستان نویسی نوجوانان تجلیل می‌شود و سفیر فرهنگی این گفتمان نیز آقای مهدی باقربیگی انتخاب شده است، خطاب به جمالی‌نژاد اضافه کرد: امیدواریم با حمایت از جوانان نخبه در این زمینه بزودی شاهد تحول بزرگی در زمینه توسعه پایدار شهری باشیم.