- سایت رسمی دبیرخانه نقش جوانان در توسعه پایدارشهری - http://iranysd.ir -

لزوم استفاده از ظرفیت جوانان در توسعه پایدار شهری

به گزارش خبرنگار کمیته ارتباطات و امور رسانه ای در شامگاه روز پنجشنبه مورخ ۲۵ آذرماه ۱۴۰۰ و در آئین اختتامیه پنجمین گفتمان ملی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری، حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در عنوان این دبیرخانه ۲ واژه مهم جوانان و توسعه پایدار وجود دارد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب بر بحث جوانان و استفاده از آنان در بخش‌های مختلف کشور تاکید دارند، اما متاسفانه نه در دولت و نه در مجلس شورای اسلامی آنطور که باید و شاید از وجود پرشور، پرنشاط و دانش جوانانی که در دانشگاه‌ها حرف برای گفتن دارند استفاده نمی‌کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکسری از مدیران نیز فقط به یک برگه کاغذ اکتفا کرده و این افراد را فقط به عنوان مشاوران جوان انتخاب می‌کنند.

وی گفت: اگر از این جوانان نخبه استفاده شده و دانشگاه‌ها به این امر ورود پیدا کرده و از پایان نامه دانشجویان حمایت کرده بودند و حل علمی برخی مسائل کشور را به دانشجویان سپرده بودند امروز بسیاری از مشکلات مانند خشکسالی و فرونشست زمین را نداشتیم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی با بیان اینکه نقش دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر کم رنگ بوده است، گفت آثار تاریخی سرمایه‌هایی است که با هیچ چیز مانند نفت و طلا قابل مقایسه نیست و میراث ارزشمندی که در استان اصفهان وجود دارد و اصالت و تمدن ملت ایران را اثبات می‌کند به واسطه فرونشست زمین در حال از دست رفتن است.

وی با اشاره به اینکه شاید برخی‌ها اصفهان را زیاده‌خواه بنامند، گفت: در بحث تالاب گاوخونی بار‌ها گفته‌ایم که این تالاب یک خطر برای کل کشور است و گردوغبار سمی که این تالاب دارد استان تهران را هم تهدید می‌کند درحالیکه مسوولان باید سال‌ها پیش برای این موضوع فکر و برنامه‌ریزی می‌کردند.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث مسکن ملی یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم است، اما از شهرسازی اسلامی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است و بتوان از آن در توسعه پایدار استفاده کرد صحبت نشده است.