- سایت رسمی دبیرخانه نقش جوانان در توسعه پایدارشهری - http://iranysd.ir -

دبیراجرایی: جوانان منتظر دعوتنامه نمانند/ امام جمعه رهنان: نکات آقای تقیان دقیق و جامع بود

به گزارش خبرنگار کمیته ارتباطات و امور رسانه ای پیش از ظهر روز جمعه مورخ ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ علی تقیان دبیر اجرایی دبیرخانه به دعوت ستاد برگزاری نماز جمعه غرب اصفهان به مناسبت ولادت مسعود حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان سخنران پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته رهنان بود. تقیان در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای عزیز و آرزوی طول عمر با عزت برای رهبری فرزانه انقلاب اسلامی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و اشاره به فضائل این ماه پربرکت همچنین تبریک هفته جوان و میلاد حضرت علی اکبر (ع) ، اقدام وقیحانه دولت شرور و تروریست پرور آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست نهادهای تروریستی را به شدت محکوم نموده و آن را نشانه بغص آمریکای خبیث و دشمنی عمیق آنان با ملت مجاهد دانسته و از این دشمنی چهل ساله اعلام انزجار کرد.

دبیر اجرایی دبیرخانه ملی گفتمان راهبردی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری در ادامه به تبیین ماموریت های جوانان در فصل جدید انقلاب اسلامی بر اساس بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری پرداخته و با اشاره به نقش عظیم جوانان در فصل جدید جمهوری اسلامی ماموریت های ذکر شده در بیانیه گام دوم را جهاد بزرگ دانسته و جهاد را استفاده از تمامی ظرفیت ها در مقابله با دشمن خواند. تقیان با تاکید بر اهمیت شناخت درست گذشته برای ماموریت اساسی جوانان که عبارت از پایه گذاری برای تمدن نوین اسلامی است انتقال روحیه ما می توانیم را وظیفه ای مهم در این راستا ارزیابی کرد.

تقیان با اشاره به تاکید رهبری معظم انقلاب اسلامی به جوانان در خصوص اینکه جوانان شانه های خود را زیر بار مسئولیت قرار دهند گفت: بر اساس این تاکید رهبری جوانان باید در عرصه های مختلف سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی کشور و حتی عرصه های بین المللی فعالانه خود را مسئول بدانند و منتظر دعوت کسی نمانند.

دبیر اجرایی دبیرخانه در ادامه با اذعان به اهمیت نگاه انقلابی در پیشبرد مسیر آرمان های انقلاب به حضور داوطلبانه جوانان مومن و متعهد در مناطق سیل زده به عنوان نمونه ای بارز اشاره کرده و ضمن تقدیر از این اقدامات جهادی که جزء ماموریت جوانان انقلابی است از مسئولان نیز استفاده جدی تر از ظرفیت نیروی انسانی جوان و منابع عظیم در دیگر ابعاد را خواستار شده و نسبت به رتبه اول ایران در بین کشور های دارای ظرفیت های استفاده نشده انتقاد کرد. تقیان در پایان ضمن تبریک پیشاپیش ولادت حضرت ولیعصر(عج) ظهور موفور السرور آن حضرت را از خداوند متعال مسئلت نمود.

گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین محمدی امام جمعه محبوب و معزز رهنان که از ابتدای سخنرانی دبیر اجرایی دبیرخانه در محل مصلی نمازجمعه غرب اصفهان حضور داشت در خطبه دوم با تقدیر از علی تقیان به عنوان سخنران پیش از خطبه ها نکات مطرح شده توسط وی را دقیق و جامع دانسته و اعتماد به جوانان را موجب پیشرفت کشور و اقتدار بیش از پیش دانست. لازم به ذکر است مجید محمدپور رئیس دبیرخانه و حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی قائم مقام حوزه اجرایی همچنین وحید ایزدی مدیر کمیته برنامه و بودجه نیز در این آئین عبادی سیاسی حضور داشتند و در حاشیه نماز جمعه ضمن دیدار با آیت الله حسینی بهارانچی از علمای برجسته اصفهان و حجت الاسلام و المسلمین شریفی معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم همچنین زیارت گلزار شهدای رهنان در راهپیمایی اعتراضی به اقدام خبیثانه آمریکا همپای نمازگزاران جمعه این هفته شرکت نمودند.